Mihail Sebastian, „Accidentul”, Bucureşti, Jurnalul Naţional, Editura Litera, 276 de pagini


imagesUn roman care plăteşte un mult prea mare tribut calităţilor de dramaturg ale lui Sebastian: patetism, patos, retorică grandilocventă, comprimarea nepermisă a naraţiunii, existenţa unor coincidenţe forţate, lipsite de veridicitate. Textul ne vorbeşte despre povestea de dragoste dintre Paul, un avocat, şi Nora, profesoară de franceză; el, blazat şi suferind în amor, ea, natură calmă, capabilă de transformări radicale, trecând de la sensibilitate la autoritate. Fără să fie un roman excelent, e, totuşi, o lectură nu întru totul lipsită de farmecul ei. Sebastian ştie să-şi spună poveştile, chiar şi atunci când ele nu au cine ştie ce potenţial.

Nota mea: 6  

Cărţi şi opinii subiective despre cărţi pe paginile: 

CE AM MAI (RE)CITIT ÎN ULTIMA VREME (AUGUST 2009-DECEMBRIE 2012), la   

https://ovidiuivancu.wordpress.com/ce-am-mai-citit-in-ultima-vreme/

CE AM MAI (RE)CITIT ÎN ULTIMA VREME (IANUARIE 2013 – …), la 

https://ovidiuivancu.wordpress.com/ce-am-mai-recitit-in-ultima-vreme-ianuarie-2013/

Lasă un răspuns

