Rui Zink, „Cititorul din peşteră”, Bucureşti, Editura Humanitas, 2008, 97 de pagini


 

Rui ZinkUnul dintre cele mai infantile texte cu pretenţii pe care le-am citit în ultima vreme. Povestea are în centrul său un copil portughez care, ascunzându-se de gărzile regale, ajunge la bordul unui vas, unde este descoperit de unul dintre marinari. Ambarcaţiunea plecase în căutarea unui monstru mitic numit Anibalector (străvezie şi puerilă aluzie!), căruia îi place să citească. Copilul naufragiază, îl cunoaşte personal pe monstru, care îl iniţiază în tainele lecturii. Anibalector va fi capturat, dus într-un soi de grădină zoologică şi, mai apoi, eliberat de copil. Povestea e spusă cu un simplism enervant, aluziile intertextuale sunt mai mereu inadecvate, forţate, aşezate în corpul textului pentru a încerca să i se dea o oarecare consistenţă.. E o carte ce respiră snobism prin toţi porii; lectura ei se poate face în câteva zeci de minute, în aşteptarea unui tren care întârzie. Parabolele şi metaforele sunt pompos pseudo-mistice…

Nota mea: 3 

Cărţi şi opinii subiective despre cărţi la: 

CE AM MAI (RE)CITIT ÎN ULTIMA VREME (AUGUST 2009-DECEMBRIE 2012),    

https://ovidiuivancu.wordpress.com/ce-am-mai-citit-in-ultima-vreme/

CE AM MAI (RE)CITIT ÎN ULTIMA VREME (IANUARIE 2013 – …)

https://ovidiuivancu.wordpress.com/ce-am-mai-recitit-in-ultima-vreme-ianuarie-2013/

Lasă un răspuns

