Alan Lightman, „Einstein`s Dream”, Corsair, U.K, 2012, 142 de pagini


Alan  Lightman Einstein s Dreams

Romanul îl are ca personaj  central pe Albert Einstein. Tânărul Einstein imaginează, în anticiparea teoriei relativității timpului, ce s-ar întâmpla în societate dacă timpul ar curge altfel decât  în modul convențional pe care îl cunoaștem. Ce  se întâmplă, de pildă, dacă viitorul  s-ar poziționa înaintea trecutului sau dacă am trăi într-o lume în care nu ar exista distincție între trecut, prezent și viitor?! În  fiecare capitol al romanului, asistăm la mici povești de viață care curg în strânsă dependență cu o nouă viziune despre timp. Deși ingenios, textului pare a-i lipsi o anume coerență a poveștii; narațiunea nu se dezvoltă decât fracturat, iar ingeniozitatea și fantezia subiectului e contracarată de sărăcia și banalitatea stilului, a modului în care Alan Lightman alege să spună o poveste.

Nota mea: 7

Cărţi şi opinii subiective despre cărţi la: 

CE AM MAI (RE)CITIT ÎN ULTIMA VREME (AUGUST 2009-DECEMBRIE 2012),    

https://ovidiuivancu.wordpress.com/ce-am-mai-citit-in-ultima-vreme/

CE AM MAI (RE)CITIT ÎN ULTIMA VREME (IANUARIE 2013 – …)

https://ovidiuivancu.wordpress.com/ce-am-mai-recitit-in-ultima-vreme-ianuarie-2013/

Lasă un răspuns

