Blasfemie


 

 

              amazoana În lungile nopți indiene, nu o dată, am încercat să îmi imaginez cam cum ar fi arătat lumea în care trăim dacă, de la începuturile ei, ar fi fost eminamente matriarhală. Dacă, în loc să fie o lume a bărbaților, clădită pe valori masculine, ar fi fost una a femeilor, construită în așa fel încât nimic din ceea ce e falocentric astăzi să nu existe. Bunăoară, ce-ar fi fost dacă puii de om din zilele noastră nu ar fi fost învățați „cum să fie bărbați”, ci „cum să fie femei”! Dacă Tipătescu, în loc să-i spună amantei, „Zoe, fii bărbată”, i-ar fi spus, firesc, „Zoe, fii femeie”! Dacă nu ne-am fi dorit astăzi „bărbați de stat”, ci „femei de stat”! Dacă, în loc să asistăm în secolul XX la emanciparea femeii, pe o planetă deja contaminată de valori masculine, am fi asistat la o emancipare a bărbatului! Dacă, în loc să i se recunoască femeii dreptul de a vota, societatea modernă i-ar fi acordat privilegiul acesta bărbatului! Dacă în locul mișcărilor feministe, am fi avut de a face cu mișcări „masculiniste”!   

               Nu am sentimentul că am fi trăit într-o lume neapărat mai bună, ci

 

textul integral poate fi citit la:

http://www.catchy.ro/cum-ar-fi-fost-invers/58033

Un gând despre „Blasfemie

  1. Ceea ce ai expus e o utopie. Pentru că la începuturi legea era dictată de puterea fizică. Acum e cu totul altă poveste. Puterea fizică e înlocuită încetul cu încetul de intelect.
    Dar mereu am considerat că femeia şi bărbatul ar trebui să fie parteneri nicidecum adversari.

    Apreciază

Lasă un răspuns

