Klaus Iohannis, „Pas cu pas”, București, Editura Curtea Veche, 2014, 210 pagini


downloadFără să aibă exercițiul și nici vocația scrisului, Klaus Iohannis reușește să fie autentic în această carte. În esență, textul e destul de greu de citit. Frazele sunt curat elaborate și gândite, însă lipsite de orice urmă de spectaculozitate. Nici măcar la nivelul frazării, Iohannis nu se dezminte. Textul său eșuează, de multe ori, în clișeu; nu are darul descrierii și nici capacitatea  de a crea imagini puternice. Cu toate acestea, aerul general al cărții e unul de o sinceritate debordantă, uneori vecină cu naivitatea. Cumva, Iohannis reușește să articuleze banalitățile cele mai înfiorătoare cu un aer de prospețime care vine tocmai din anticalofilismul său. De remarcat un tip de umor extrem de… particular. O combinație de seriozitate, autoironie și sobrietate comică…

Nota mea: 8

Cărţi şi opinii subiective despre cărţi la: 

CE AM MAI (RE)CITIT ÎN ULTIMA VREME (AUGUST 2009-DECEMBRIE 2012),    

https://ovidiuivancu.wordpress.com/ce-am-mai-citit-in-ultima-vreme/

CE AM MAI (RE)CITIT ÎN ULTIMA VREME (IANUARIE 2013 – …)

https://ovidiuivancu.wordpress.com/ce-am-mai-recitit-in-ultima-vreme-ianuarie-2013/

„Fiecărui om viața lui i se pare normală. Nu cunosc pe nimeni căruia i s-a părut anormală viața proprie” 

„În Europa secolului XXI, în viziunea mea și a Partidului Național Liberal, națiunea se definește prin cetățenii săi. Noi înțelegem națiunea nu în sens etnic, ci în sens civic, al atașamentului față de o ordine constituțională, față de valori și principii democratice” 

„Avem nevoie de locuri ale memoriei care să vorbească de tragediile noastre ca națiune, despre ce am făcut greșit și, mai  ales, despre cum vrem să arătăm ca societate. Avem nevoie  de un mare muzeu național care să prezinte ororile comunismului, un altul care să vorbească  despre acelea ale regimului antonescian, două instituții care să inspire proiecte mari, să inspire teme privind diversitatea, nevoia de toleranță, de responsabilitate civică” 

Alte citate la

https://ovidiuivancu.wordpress.com/romanii-despre-romani-si-nu-numai/

Un gând despre „Klaus Iohannis, „Pas cu pas”, București, Editura Curtea Veche, 2014, 210 pagini

  1. Cu prilejul publicarii acestui text despre PAS CU PAS, mi-am amintit ca nu am terminat de citit toata cartea (am ramas pe la jumatate). O sa reiau.
    Corecta aprecierea si nota 8 s-ar putea sa fie bine aleasa. Cum dai nota, dupa ce criterii determinante?
    Daca ma refer la: ” Frazele sunt curat elaborate și gândite, însă lipsite de orice urmă de spectaculozitate”, pentru mine nu inseamna nimic, adica nici rau nici bine.
    Sa explic.
    Citind de la inceput aceasta carte acum vreo 2 saptamani, am constatat ca este foarte bine (pentru mine), sa fac adnotari si extrase din text in timp ce citeam. Este adevarat ca nu este un text atractiv, dar ma interesa sa aflu metodele care au dus la un succes, exprimate de un autor de succes dovedit pe viu.
    Si sunt multe lucruri exprimate ca o concluzie definitorie pentru o anume etapa. De exemplu:
    01- Eu vreau să schimb tot, inclusiv atitudinea societății față de ea însăși. Mi se pare că ne complacem într-un dolce far niente și că preferăm să ne plângem, în loc să muncim ca să schimbăm lucrurile. Iar acesta este un aspect vital.
    02- Dacă aș da timpul înapoi, aș avea deja trei priorități, înainte de a mă apuca de lucru: analiza pe resurse și posibilități, importanța unei abordări integrate și importanța unei viziuni.
    Uitându-mă în urmă, aș putea spune că sunt chiar trei principii câștigătoare, indiferent ce vrei să construiești.
    03- ….am ajuns la concluzia că turismul este un sector economic care permite o creștere pentru foarte mulți ani de acum încolo. O creștere într-un mod special: turismul nu consumă nicio resursă neregenerabilă, ci numai resurse 100% regenerabile
    Klaus Iohannis este un om cult si un bun crestin (educat in spiritul bunului simt crestin) care nu fura, nu minte, nu isi inseala aproapele, etc. Am vrut sa aflu cum este posibil sa practici in acest fel o meserie, cum ar fi cea de primar si cum ar trebui sa alegem de acum incolo oamenii care sa ne gestioneze banii pe care ii dam ca taxe si impozite.
    Cartea este in primul rand un act de nastere si un act de dare in functiune a unui concept bine coagulat (cum spunea el mai sus).

    Apreciază

Lasă un răspuns

