Paulo Coelho, „Manual of the Warrior of Light”, London, Herper Collins Publishers, 2003, 290 de pagini


downloadCartea se vrea a fi una motivațională și cuprinde foarte scurte fragmente de text care descriu lumea interioară a „Războinicului luminii”: cine este el, ce trebuie să facă, cum trebuie să se raporteze la realitatea din jur. De la primele pagini, devine destul de evident că textul e, ca intenție, un amestec infantil de „Arta războiului” (Sun Tzu) și „Principele” lui Machiavelli. Problema e că, dacă un asemenea „războinic al luminii” ar exista, urmând indicațiile cărții, el n-ar fi altceva decât un farseur, o caricatură umană, un amestec straniu, contradictoriu, un personaj deopotrivă infatuat și modest, curajos și laș, egoist și altruist, pacifist și războinic etc. Coelho sesizează lipsa de coerență a textului și o rezolvă pueril, în final, într-o singură propoziție, în care ni se spune că „războinicul luminii” a învățat să trăiască cu propriile lui contradicții. Per ansamblu, o filozofie ieftină, transmisă într-un limbaj simplist. Ca în atâtea alte rânduri, strădania lui Coelho de a părea profund eșuează în ridicol.

Nota mea: 3

Cărţi şi opinii subiective despre cărţi la: 

CE AM MAI (RE)CITIT ÎN ULTIMA VREME (AUGUST 2009-DECEMBRIE 2012),    

https://ovidiuivancu.wordpress.com/ce-am-mai-citit-in-ultima-vreme/

CE AM MAI (RE)CITIT ÎN ULTIMA VREME (IANUARIE 2013 – …)

Un gând despre „Paulo Coelho, „Manual of the Warrior of Light”, London, Herper Collins Publishers, 2003, 290 de pagini

  1. Hm. Eu i-as da un 7. Sunt mult mai multe de citit printre randuri, daca-ti(mi) dai voie. Am citit-o acu vreo cinci ani si-mi amintesc sentimentul dupa ce-am inchis-o. Eram amuzata si gandeam ca e o carte din start de neinteles. Vai si-amar de cel care o ia ad litteram.

    Apreciază

Lasă un răspuns

